Home / Question / Yorgunluk Nedenleri

Yorgunluk Nedenleri

SorularCategory: SağlıkYorgunluk Nedenleri
Sunay asked 2 ay ago
  • Alkol, madde bağımlılığı, anksiyete bozuklukları, ev ve iş değişimi, boşanma, ölüm, travmatik nedenler gibi can sıkıntısı, depresyon, kilo alma gibi psikolojik yıkımların yapısında zayıflık ve benzer sebepler oluşturur.

 

  • belli bir dereceye kadar, yaşamdaki stres kişiye daha az stres atfetmenin yararlı olduğunu söylese bile itici gücü sağlar. Bununla birlikte, stres oranı yükseldiğinde ve fırsatın ortaya çıkmasıyla gevşemeye başladığında, bu durum ABD yorgunluğu yorgunluğu olarak yansımaktadır. Stres ve anksiyetenin zayıflığı tarafından yaratılmış – bilinen bir gerçektir.
  • Vücudumuzdaki çaresizlik ve ümitsizlik hissi ile hissedilen stres, tüm pozitif enerjiyi emer ve bizi çok az hareket ettirir, hatta yoruluruz.
    Depresyon, depresyon, depresyon ilaçları ve uykusuzluğun bir sonucu olarak aralarında yorgunluk sayılabilir.

 

  • diyabet, Cushing hastalığı, elektrolit problemleri, düşük tiroid (hipotiroidizm), karaciğer ve böbrek hastalıkları ve yorgunluk gibi metabolik hastalıklar da sebep olan endokrin bezlerdir.
    Bazı steroidler, Alerji ilaçları, bazı antidepresanlar, kolesterol düşürücü ilaçlar, hipertansiyon hapları ve sakinleştiriciler bazı zayıflık ilaçları arasındadır.

 

  • akciğer hastalığı, kalp kapak hastalığı, koroner kalp hastalığı, kalp yetmezliği, pnömoni, aritmi, kalp ve akciğer hastalıkları gibi astım yorgunluğu.

 

  • Uyku apnesi, gece çalışması, geç uyuma, uzamış hava yolculuğu, uykusuzluk, asit reflüsü ve yorgunluk gibi uyku problemlerinden sorumlu olduğu gösterilebilir. Doktorlar, hemşireler, polis, itfaiye ekipleri ve uzun saatler çalışmak zorunda olan grubun profesyonel üyeleri sık sık yorgunluk sorunu yaşarlar.

 

  • tüberküloz, sıtma, HIV, öksürük, grip, ve hepatit gibi enfeksiyonlar zayıflığı yapan yönlerden biridir.

 

  • Zehirlenme, vitamin ve mineral eksiklikleri yorgunluğa neden olur. Kafein ve alkol içeren içeceklerin fazla tüketilmesi uykuya dalmayı ve derin uykuyu zorlaştırır. Uyku kalitesindeki düşüş de zayıflık sorununu beraberinde getirir.

 

  • Şok diyeti, rejimi kısıtlayan fazla miktarda kalori, sağlıksız yiyecekler hazır yemek ve KOF, yeteri kadar vitamin alamamak, yeme bozukluğu gibi olumsuz durumlar da yorgunluğun nedenleri arasında önemli bir yer tutmaktadır.

 

  • kadınlarda menopoz, uykusuzluktan dolayı gece terlemeleri ve sıcak basmaları ya da uykusuzluğa neden olabilir.
  • Yorgunluk nedenleri

Zayıflığın sebepleri
Birçok hastalık, ilaç, yorgunluk yorgunluğu, ruh hali ve olumsuzlama. Kanser, kemoterapi, radyasyon tedavisi, kronik yorgunluk sendromu, fibromiyalji, romatoid artrit, yorgunluk gibi kan kaybına neden olan durumlar yapıcı nedenler olarak ortaya çıkmaktadır.

Yorgunluk hamilelikte en sık görülen durumlardan biridir. Hamilelikte zayıflık, özellikle ilk aylarda sık görülen bir durumdur.
Bulantı ve kusma, gıda alımının durumuna ve dolayısıyla yorgunluğun zayıflamasına bağlı olarak, yaz aylarında terleme yoluyla suyun kaybedilmesiyle, vücut son aylarda alınan bedenin ağırlığına bağlı olarak yeni bir canlı, anemi için kendini yeniden düzenleyebilir.

Hamilelik sırasında alevlenme ve annelerin yorgunluktan şikayetçi olması gibi faktörlerle birlikte gebelik sık sık karşılaşılan bir durumdur.
Güçlü gıda alımı, vitamin ve mineral kullanımı, düzenli egzersiz, kaliteli uyku ve dinlenme, hamilelik yorgunluğu sorunu ile başa çıkmak yardımcı olacaktır.

Yorgunluğa iyi gelen besin ve yiyecekler nelerdir?

Yorgunluk, elma, muz, üzüm, pirinç, kayısı, maydanoz, havuç, bal, mercimek, sarımsak, su teresi, yeşil salata, meyve ve sebzeler de sağlıklı fındık ve kuş üzümü, pekmez, doğal üretim gibi kurutulmuş meyveler için iyidir.
Yorgunluk ve vücuda uygun ve dayanıklı kılan enerji ve mutluluk veren sağlıklı bir gıdaya iyi gelir. Bu yiyecekleri azar azar tüketmek için, yorgunluk kendiniz hakkında iyi hissetmenizi sağlayacaktır ve iyi olacaktır.

Zayıflık Neden Olur?

  • Düzenli, yeterli ve derin uyku
  • yeterli su tüketimi
  • sağlıklı beslenme
  • düzenli egzersiz ve aktif bir yaşam
  • Nefes ve rahatlama tekniklerini öğrenmek için beden ve zihin öğrenmek
    yoğun ve yorucu çalışma saatlerinden kaçının
  • sıkıntı ve mutsuzluğa neden olan durumdan uzaklaşın, ve eğer, eğer mutsuzsanız, işinizi değiştirin, tatile çıkın, bir yolculuğa çıkın, sonunuz varsa sizi mutsuz eden bir ilişki
  • Bir doktorun kan ve / veya vitamin hapları ile tavsiyesi
  • Bağımlılık yapan ve vücut, yorgunluk, alkol, sigara, uyuşturucu gibi maddelerden uzak durmak
  • Yorgunluğu önleyen maddeler var veya bunlar.
  • Yorgunluk şikayetleri için bir iç hastalıkları uzmanı, temas en doğru yaklaşımdır. Doktorunuz sizden, kan ve hormon analizleri ışığında, yorgunluğunuzun altında yatan nedenleri tanımlayarak, size uygun tedaviyi yapacağınızı söyleyecektir.
[Toplam:0    Ortalama:0/5]