Home / Sağlık / Glutamin Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları ve Zararları Nelerdir?
glutamin nedir faydaları nelerdir

Glutamin Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları ve Zararları Nelerdir?

Glutamine Nedir ve Ne İşe Yarar? Glutaminli Besin ve Sebzeleri sizler için yazdık. Glutamin nedir faydaları fiyatları ve kullanımı hakkında derinlemesine bilgi verdik.Ayrıca Glutaminin vücuda zararları konusunda ne işe yarar diye soranlar için detaylı bilgilendirici yazımıza hoş geldiniz.

Glutamin nedir

Glutamin, esansiyel bir amino asittir. Vücut tarafından da üretilebilen glutamin, özellikle vücut geliştirme dünyadaki en iyi takviyelerden biri olarak görülmekte ve kullanılmaktadır. Glutaminin vücut tarafından dışarıdan üretilmesi, alınması gerekmediği anlamına gelmez. İskelet sisteminde glutamin ‘link oranı, mide, akciğer ve karaciğerin kalan kısmı. Glutamin, özel moleküler yapısı sayesinde, Nov, hücrelerde nitrojen taşınması görevini üstlenir.

Glutaminin büyüme hormonu üzerinde olumlu etkileri vardır ve özellikle son yıllarda onu oldukça popüler kılan mülkün tahrip olmasını önler. Hücrelerin kas onarımı glutamin kullanımını sağlar. Glutamin düzeyleri vücutta düştüğünde, grip, yaygın soğuk algınlığı gibi komplikasyonlara yol açabilir.

Diğer bir deyişle, glutamin ne işe yarar?

Glutamin protein sentezinde görevlidir. Kasların erimemesi ve gücünü koruması için bu amino asit önemli görevlere sahiptir.

Çinko eksikliği gibi glutamin eksikliği de zararlıdır.

Protein sentezindeki temel rolü bir yana, glutamin amino asidinin;

  • İnce bağırsağı yeniden yapılandırdığı ve onardığı; bağırsak fonksiyonlarını düzenlediği,
  • Hafızayı ve konsantrasyonu iyileştirdiği,
  • Kas büyümesini hızlandırdığı;
  • Atletik performansı ve dayanıklılığı arttırdığı,
  • Kanser ve diyabet hastalığı ile savaştığı,
  • Alkol ve şeker ihtiyacını azalttığı ve
  • Hücresel detoksifikasyonu sağladığı yapılan araştırmalar sonucunda açığa çıkarılmıştır.

Glutamin ne yapar?

Glutamin, bağışıklık sistemindeki hücreler tarafından yakıt olarak kullanılır. Aynı zamanda, amonyak ve glutamin vermek için insan vücudundaki kan dolaşımı yoluyla vücut azot kullanımını gerektirir. Bağışıklık ve sindirim sistemi glutaminin sağlıklı çalışması için gereklidir. Hastalık durumunda fiziksel aktiviteler için enerji gerektiğinde yoğun performans ve sağlamlık gerektiren şeyler yapmak ve glutamin ihtiyacı vücudun gücünü arttırır. Kanda veya beyaz kan hücrelerinde yeterli miktarda glutamin, bölünme meydana gelmez.

Kaynak, aminodaki vücuttaki en önemli ve en büyük kaslara aittir. Kaslarda glutamin kullanımı yoluyla protein kaybını önledi ve böylece yıkımı önledi. Nov ve nitrojen dengesi sağlanabilir. Dens gibi kas yırtığı, deformasyon, glutamin varlığının giderilmesi için esastır. Yağ yakımı için glutamin ve büyüme hormonu salınımının kullanımı da desteklenmektedir.

glutamin nedir
glutamin nedir

Zorlu bir antrenmanın ardından vücuttaki glutamin seviyeleri yarıya düşer. Kaslarda glutamin, bu nedenle, eğer amino asit seviyesi düşerse, bu yüzden katabolizma süreci, vücut kasının yıkımına girer. Bu süreç uzun vadede bir kayıp olursa daha tehlikelidir. Bir glutamin eksikliği sorunun cevabına yol açar, bu nedenle korkutucu olur.

İşte glutaminin devreye girdiği yer. Hafıza degradasyonu azaltarak kasları korur. Glikojen depolarının yeniden doldurulması için glutamin kullanımı sağlanmış ve direnç arttırılmıştır.

Glutamin takviyeleri soruya cevap olarak diyebileceğimiz durumlarda, aşırı fiziksel aktivite, aşırı egzersiz sendromu sonrası aşırı kaybı önlemek, aşırı egzersiz sendromunu önlemek için, sonuçta ortaya çıkan yorgunluk, depresyon, soğuk algınlığı ve grip gibi sorunlara neden olabilir. Kötü performans olarak, ayrıca, Kasım diyet sırasında yağ kaybı kaybını önlemek için geliştirilecektir.

Çinko Eksikliğinin Belirtileri – Çinko Eksikliğinde Görülen 9 Hastalık!

Glutamin Besin Kaynakları

Glutamin, hayvansal proteinler açısından en zengin olanıdır, çünkü kaynakların amino aidiyeti içerdiğini söylemek mümkündür.

  • Süt
  • Yoğurt
  • Ricotta peyniri
  • Yumurta ve ricotta peynirli gıdalar hayvansal protein gibi, bu nedenle glutamin açısından zengindir.

En Yüksek Glutamin oranına Sahip Besinler

  • Et
  • Sığır eti
  • Tavuk
  • Balık, çiğ balık, bunu söyleyebiliriz en yüksek glutamin kaynağıdır.

En Yüksek Glutamin oranına Sahip Sebzeler

  • fasulye çeşitleri
  • Lahana
  • Pancar
  • Süs lahanası
  • Maydanoz
  • Buğday
  • Buğday çimi
  • Ispanak ve baklagiller bakımından zengin glutamin kaynağı olarak listelenebilir. Bir miktar fındıkta glutamin içerir.

Glutamin nasıl kullanılır

Glutamin kullanımında bir uzman eşlik etmelidir. Doktorunuza ya da spor antrenörünüze danışarak günlük glutamin kullanım oranınızı belirleyebilirsiniz. Genellikle aç karnına günde 5-4 gram Glutamin 2 ila 4 kez tavsiye edilir. Bu dozların her ikisi de antrenman öncesi ve sonrası, 1 ila 1.5 gram karnosin dahil olmak üzere tüketmek daha iyi olacaktır.

Bir önceki yazımız olan Çinko Eksikliğinin Belirtileri - Çinko Eksikliğinde Görülen 9 Hastalık! başlıklı makalemizde çinko, çinko faydaları ve çinko hangi yiyeceklerde bulunu hakkında bilgiler verilmektedir.

[Toplam:1    Ortalama:5/5]

Mutlaka Okumalısın

kol uyuşması neden olur

Kol Uyuşması Nedenleri – Neden Kolunuz Uyuşur?

Kol uyuşması nedenleri iyi bir işarettir ve bedensel olmayan tepkilerimizden biridir. Sol kolumuzun uyuşması, özellikle …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir