Yazın Cilt Sağlığınızı Korumanız için 9 ipucu

0
79

Yazın cilt sağlığı korumanız için 9 ipucu yazımıza hoş geldiniz. Herkesin cildi, yaz ile gelen ısıya ve tere olumlu tepki vermez. Ve güneşte daha fazla zaman geçirdiğimiz için, güneş hasarının tehlikelerine ve olumsuz etkilerine karşı kendimizi daha duyarlı hale getiriyoruz.

Cilt sağlığı ve beslenme, cilt sağlığı için vitamin ve yapılması gerekenleri açıklayacağız. Cilt sağlığı için ne yemeli, ne yememeli, hangi besinlerle nasıl beslenmeliyiz teker teker açıkaldık. Sağlıklı cilt detoksu cilt sağlığı kozmetik omega 3 cilt sağlığına yararları tek yazı ile saymakla bitmez.

İster cildinizin sağlığını iyileştirmek için, güneş korumanızı artırmaya çalışıyor olun, ister kopmadan kurtulun, ister cildinizin yumuşaklığını ve elastikiyetini artırın, bir çok ipucu ve püf noktası var.

Vücudunuza koyduğunuz gibi cildinize koyduğunuz şey kadar önemlidir. Cildinizin sağlığı dışarıdan başlar ve vücudunuzu nasıl beslediğiniz cildinizin nasıl görüneceğini etkiler. Birçok cilt problemi vücuttaki iltihaplanmalardan kaynaklanır, fakat nasıl yediğiniz ve kendiniz için bakım yaptığınız cilt rahatsızlıklarına yol açan iltihabı azaltmaya yardımcı olabilir.

İşte, cildinizin sağlığını iyileştirmeye çalışmak için, yiyeceklerden yiyeceğe kadar, araları önlemek, güneşe karşı korumak ve cildinizin sağlıklı parlaklığını artırmak için yapabileceğiniz basit şeylere kadar değişen 9 ipucu ve püf noktası.

Pul pul dökülme

Eksfoliye etme, alt kısımdaki kir ve bakterileri biriktiren ve toplayan ölü cilt hücrelerini temizlemeye yardımcı olur ve cildinizin sağlıklı parlaklığını artırır. Faydalanmak için süslü scrubs almak zorunda değilsiniz; onu kilerinizde sahip olduğunuzdan yapabilirsiniz! 1 parça hindistan cevizi yağı (nemlendirici ve antibakteriyel özelliklere sahip) ile 2 parça kahverengi şeker karıştırılarak basit bir kahverengi şeker ovma deneyin ve bunu haftada birkaç kez duşta kullanın.

K vitamini alımını artırın

K vitamini cildin elastikiyetini korumasına yardımcı olur, bu da kırışıklıkları azaltmaya ve size kalıcı, genç bir görünüm kazandırmaya yardımcı olur. 

K vitamini nelerde bulunur?

K vitamini özellikle yaprak, yeşillik ve ıspanak gibi yapraklı yeşillikler içinde yüksek konsantrasyonlarda bulunur. K vitamininin yağda çözünen bir moleküldür. Bu da vücudunuzun yağ ile yenildiğinde K vitaminini tamamen emmesi anlamına gelir. Bu nedenle, K vitamini emilimini desteklemek için, omega 3‘ler açısından zengin yağları somon ya da zeytinyağı gibi lahana salatanıza eklemeyi deneyin . Bu yiyecekler cildinize ekstra bir destek sağlar, çünkü omega 3’ler vücuttaki inflamasyonu ve güneşe çok fazla maruz kalmadan kaynaklanan iltihapları azaltmaya yardımcı olur.

Yastık kılıflarını yıka ve telefonunu temizle

Yastık kılıflarınız, geceleri ve gece kullanımlarında bakterileri yakalayabilir ve tutabilir ve bu bakteriler yüzünüze yastığınız üzerinde otururken cildinize aktarılabilir. Haftada bir kez, başınızı yatırmak için daha temiz bir yer için yastık kılıfınızı yıkamayı deneyin. Başka bir sinsi bakteri suçlusu senin telefonun. Kir ve bakteri, telefonunuzun ekranını tüm gün dokunmadan toplar, böylece bir çağrı alırken yüzünüze aktarılır. Bu kontağı en aza indirgemek için telefonunuzda konuştuğunuzda anti-bakteriyel bezlerle telefonu silmeyi ve kulaklık kullanmayı deneyin.

Bağırsağına biraz sevgi ver

Mutlu bir bağırsak, vücutta daha az genel iltihaplanma anlamına gelir ve bu da kırılmalar ve lekeler ile sonuçlanır. Vücudunuzun besinleri emmesi, besin maddelerini emmesi ve toksinleri yok etmesi için vücudunuzun bağırsak florasında “iyi bakteriler” denmesi gerekir. Bağırsak floranızın dengesi bozulduğunda, dışarıda gösterilebilecek toksinler oluşabilir. Daha sağlıklı bir bağırsak ve daha sağlıklı bir cilt için bir probiyotik takviyesi almayı ve kefir, yoğurt ve kraut gibi probiyotik açısından zengin yiyecekleri tüketmeyi düşünün .

Enflamatuar gıdaları kesmek

Süt ürünleri, kızartılmış gıdalar ve rafine şeker gibi yiyecek suçları vücuttaki iltihaplanmayı artırabilir, bu da kırılmalara, kırmızı lekelere ve topikal iltihaplara yol açabilir. Bu gıdaları, vücudunuz için daha iyi olan ve cildi güçlendirici faydalar sağlayan tüm gıda, sütsüz ve besleyici alternatiflerle ikame etmeyi deneyin.

Antioksidanlar ve C Vitamini

Antioksidanlar cildinizi zararlı güneş ışınlarına karşı korur ve cilt hücrelerine zarar veren serbest radikallerin üretimini sınırlandırmaya yardımcı olur. Cildin sıkılaştırılması ve kırışıklıkların görünümünü azaltarak yaşlanma karşıtı etkilerin artmasına yardımcı olurlar. C vitamini ayrıca cildinize zarar veren ve inflamasyona neden olan serbest radikallere de saldırır. Aynı zamanda cildin bağ dokusunda bulunan protein, kolajen üretiminde de hayati bir rol oynar. C vitamini ve antioksidanlar ile dolu yiyecekler , meyveler ve nar, böğürtlen, dolmalık biber ve kiraz gibi sebzelerdir.

Yoga yapmak

Stres düzeyiniz yükseldiğinde, kortizol da vücuttaki iltihaplanmayı artıran stres hormonudur. Stresinizi rahatlatmak için yoga ve meditasyon gibi her gün dikkatli aktiviteler yapmaya çalışın, bu da kortizol seviyenizi ve inflamatuar yanıtınızı azaltmanıza yardımcı olur ve genel cilt sağlığınızı iyileştirir.

Yeşil çay iç

Yeşil çayda bulunan polifenoller, UV radyasyonunun olumsuz etkilerine karşı büyük koruma sağlar. Bu fitokimyasallar, vücudu cilt kanserine karşı korumaya yarayan DNA onarımını teşvik eder. Bir çalışma , insanların melanom olmayan deri kanseri riskinin günde bir fincan yeşil çay içerek azaldığını gösterdi. Yeşil çayda bulunan antioksidanlar ayrıca cildin yaşlanmayı önler.

Avokado tostu yap

Avokado tadı ve sağlık yararları için yeterince kutlanmadığı gibi, cildinizin yumuşak ve parlak olmasını da sağlar. Avokado, cildin parlaklığını korumak için yardım ettiği bilinen E vitamini açısından çok yüksektir. Ek bir avantaj olarak, avokadodaki omega 3‘ler cildinizin yağ bariyerini güçlendirmeye yardımcı olur ve bu da cildin pürüzsüzlüğünü artırmaya yardımcı olur. Avokado tostunu yüklemek için daha fazla sebep var!

Cilt sağlığı, içten dışa doğru başlar ve her gün yaptığımız küçük şeyler, mümkün olan en sağlıklı deriyi elde etmemize yardımcı olarak uzun bir yol kat edebilir. Umarız bu ipuçları ve püf noktaları bu yaz size en parlak, en sağlıklı ciltlerinize yardımcı oluyor!

[Toplam:20    Ortalama:4.8/5]
Bunları da Okumalısın  Parlak cilt için ipuçları - Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here